tiistai 20. syyskuuta 2016

Room Escape

Asiakaspalvelutilanteeseen valmistautuminen

Sovimme koko ryhmän kanssa pukeutuvamme mustiin vaatteisiin ja se toteutui. Pukeutuminen oli teemaan sopiva, koska teemamme oli kauhu.

Pari päivää ennen room escapea laminoimme Amandan kanssa vihjelaput. Tapahtuma päivänä toin kotoa taskulampun asiakkaiden käyttöön ja keitimme koululla spagettia. Peitimme myös ikkunat jätesäkeillä, jotta huoneesta tulisi pimeä. Mielestäni olin oma-aloitteinen.

Asiakkainamme oli soten ykköset ja tiesin suurimman osan heistä jo valmiiksi.





Asiakkaiden vastaanottaminen

Otin asiakkaat vastaan tervehtimällä ja kerroimme heille alussa säännöt. Olin koko tapahtuman ajan huolehtimassa koneelta tulevasta musiikista, joten en pystynyt hirveästi seurailemaan ketkä olivat mukana tekemässä ja ketkä eivät.


Asiakaspalvelijana toimiminen

Huolehdin musiikista. Laitoimme youtubesta musiikkia ja sieltä tuli aina välillä mainoksia joten laitoin niitä pois. Ja jos soittolistalta tuli teemaan sopimaton biisi niin vaihdoin sen sopivampaan. Emme soimineet ryhmän kanssa mitään toimintatapaa. 

Tervehdin ja juttelin asiakkaille. Hymyilin myös ja olin hyvällä tuulella, niin toivoin sen vaikuttavan asiakkaisiin hyvällä tavalla. En palvellut asiakkaita mitenkään yksilöllisesti, vain ryhmänä.


Asiakaspalvelutilanteen päättäminen

Siivosimme koko ryhmän voimin luokkahuoneen.Olin oma-aloitteinen ja se näkyi siivouksessa. Kysyimme asiakkailta palautetta. Paulautetta oli laidasta laitaan. Toiset tykkäsivät tosi paljon, mutta paria ihmistä ei kiinnostanut ollenkaan koko tapahtuma. Hyvästelimme asiakkaat kiittämällä käynnistä ja moikkaamalla.


Asiakaspalvelutilanteessa käytettävien resurssien ja tietotekniikan hallinta

Käytimme tosi paljon jätesäkkejä tilan sisustamiseen. Käytimme myös luokkahuoneen pöytiä. Tulostetuilla kuvilla loimme myös tunnelmaa. Musiikkia soitimme youtubesta.

Kommunikoinnissa koulun ulkopuolella käytimme ryhmän kanssa whatsappia.


Matkailupalvelujen informaatio- ja muun materiaalin käyttö

Käytimme tiedon hankkimiseen paljon googlea. Ja etsimme tietoa Saw -leffoista, jotka olivat inspiraationa teemalle.


Turvallisuudesta huolehtiminen

Suunnittelimme tapahtuman niin ettemme laittaneet sinne mitään vaarallista. Asiakkaiden turvallisuudesta huolehdimme kysymällä ruoka-allergioista, koska meidän room escapeen kuului mausteiden maistelua.


Muuta

Se yllätti vähän kun asiakkaat löysivät yhden vihjeen liian aikaisin. Sanoimme vaan, että se ei ole sen hetken vihje. :D Kaikki tekivät yhtä paljon töitä eli ryhmän työnjako onnistui hyvin. 

Hyvää meidän ohjelmapalvelussa oli, että se ei ollut liian helppo tai liian vaikea selvittää. Olisimme voineet panostaa vähän enemmän sisustamisessa. Mielestäni pystyimme tuottamaan asiakkaille hyvän elämyksen, joka poikkesi normaalista koulutyöstä. He pystyivät hyödyntämään tunto, maku ja näköaisteja. Opin, että suunnitelma pitää tehdä aina huolellisesti. Minulle jäi hyvä fiilis tapahtuman järjestämisestä, koska suurimmalla osalla asiakkaista oli kivaa tapahtuman aikana.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti